Telecentrum od leadów

O ile działalność twojego biznesu polega na dystrybucji, wiesz na pewno jak skomplikowane jest pozyskiwanie klientów. Kiedy zatrudniasz kilku handlowców, ich rolą nie jest szukanie klientów od zera. Żaden z nich nie pisał się na telemarketing, ponieważ to zbyt pracochłonne, zwłaszcza jeśli zainwestowałeś w profesjonalne szkolenia dla swojej załogi.

Ich rolą jest kontaktowanie się z klientami, którzy już są wstępnie zainteresowani twoją ofertą. W tym celu musisz wyszukać firmę, która wykorzystując elementarne techniki sprzedaży, będzie pozyskiwać dla ciebie leady. Rozliczysz się z nią w dowolny sposób – czasem będziesz płacić za właściwie każdy pozyskany kontakt, nierzadko za przedzwonienie całej konkretnej bazy klientów. Właściwie każdy lead to ewentualny klient i rolą handlowca jest przekonać go do twojej oferty. Wstępnie weryfikuje go telecentrum, które pozyskało informacje na jego temat. Pamiętaj, że istotne jest też to, byś jak najdokładniej opisał produkty lub usługi, które sprzedajesz. To umożliwi precyzyjnie zdefiniować targetową grupę i obdzwonić tylko taką podstawę klientów, która faktycznie może być zainteresowana twoją ofertą. By twoi handlowcy nie tracili czasu na spotkania z osobami, które w ogóle nie są przekonane do oferty, sprawdź jak jakościowo do swojej pracy podchodzi telecentrum, które wybrałeś. Zapytaj o procentową skuteczność leadów, rekomendacje od wcześniejszych klientów. Sprawdź procedury, jeżeli jedynie są ogólnodostępne. O ile w firmie na prawdę bardzo często zmienia się załoga, pracownicy najprawdopodobniej nie zdążą nabrać sprzedażowego doświadczenia i już opuszczają firmę. Postaw na doświadczony zespół, który pomoże ci zwiększyć sprzedaż i wesprze twoich handlowców w zarabianiu. Istotne jest, by nie byli to ludzie, którzy jedynie przedzwonią bazę i spalą kontakt do klientów, którzy całkiem prawdopodobne, że zdecydowaliby się na propozycję, o ile ta byłaby przedstawiona w atrakcyjny sposób. Oczywiście nie jest tak, że twoi handlowcy dostaną klientów podanych na tacy, ale na pewno będzie im łatwiej jeżeli już klienci będą wstępnie sprofilowani.

Więcej informacji: telemarketing.